reklama

Schudnite romanticky za 5 a pol týždňa

Ak sa práve rozhodujete urobiť niečo so svojou hmotnosťou, dnes vám na tento účel  predstavím ideálny program. Jeho absolvovaním ľahko prejdete na zdravší životný štýl, naštartujete chudnutie a hlavne zamilujete si jednu z najúčinnejších ciest udržiavania si „ideálnej váhy" - behanie. Nemajte strach, nepôjde o žiadne sebazničujúce trápenie. Tak ako hovorí názov, romantickým spôsobom sa dopracujeme k pravidelnému behaniu a spaľovaniu tukov. Účinnosť tohto programu mám stopercentne overenú na sebe i na svojich zverencoch.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)
Obrázok blogu

Na úvod snáď ešte pár slov pre tých, ktorí „neznášajú" beh. Väčšina ľudí, ktorí so mnou začali spolupracovať mala k tomuto druhu pohybu negatívny vzťah a jednoznačný kód v hlave - „nenávidím dlhé behy". Tento kód vzniká väčšinou vtedy, keď sa neskúsený človek nadchne a začne spontánne behať. Obuje tenisky, zájde niekam do parku, na hrádzu alebo do lesa, rozbehne sa (na jeho výkonnosť pomerne rýchlo) a „maká", kým takmer nevypľuje dušu. Veľa neodbehne, no unavený býva brutálne. Počas týždňa to opakuje tri-štyri krát a do mesiaca ostane jeho organizmus tak vyčerpaný, že človek končí s behom, ostáva sklamaný zo seba, „lebo zlyhal", „lebo na to nemá", lebo „aj tak nič neschudol". A výsledkom toho pokusu ostáva v hlave negatívne presvedčenie: JA NEZNÁŠAM BEH, JA NIE SOM NA DLHÉ BEHY, JA NEMÁM VYTRVALOSŤ.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Avšak dá sa to robiť aj inak. A o tom je mojich Romantických 5 a pol týždňa. Ich výsledkom je začínajúci rekreačný bežec, ktorý si tento šport užíva, ktorý sa začína cítiť „v kondičke", a ktorý začína vidieť na svojom tele pozitívne zmeny. Najpodstatnejším výsledkom je chuť pokračovať ďalej, pretože človek sa do behu jednoducho zamiloval.

Tajomstvo spočíva v harmónii hlavy a tela

Moje skúsenosti športovca a trénera hovoria, že najefektívnejšia cesta k úspechu (akémukoľvek) vedie cez vlastné presvedčenie. Telo totiž urobí len to, čo chce hlava a tá je spokojná len vtedy, ak sa to telu darí. Keďže ste začiatočník (väčšinou s nadváhou) nemôžete od tela chcieť, aby odbehlo 5 km pod 20 minút. Teda chcieť môžete, no skončí to spomínanou nechuťou a depresiou. My začíname behať postupne, sledujeme si pulzy, doslova sa učíme behať pomaly. Tak, aby začiatočníkova tepová frekvencia nepresiahla anaeróbny prah, teda pásmo, v ktorom telo nehromadí laktát a ako energiu používa takmer iba tuky. Čiže dochádza k ich spaľovaniu a to spoločne chceme dosiahnuť, však?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ďalšou výhodou týchto „pomalých" behov je, že telo si pri nich tvorí tzv. regeneračné prostriedky a z tréningu na tréning cítite, že zrazu vládzete akosi viac. A čo robí hlava? Tá sa po niekoľkých takýchto „romantických" tréningoch presvedčí, že beh nie je nič hrozné, že sa toho nemusí vôbec báť a dá signál telu, že si môže dovoliť viac. A tak si pridávate a pridávate. Na záver päť a pol týždňového cyklu prebehnete 10 km. Ak ste začiatočník, máte pocit, že ste vyhrali olympiádu, tak dobre sa budete cítiť.

Ďalej je to len na vás. Či po romantickom cykle 5 a pol týždňa budete pokračovať a beh sa stane súčasťou vášho života, alebo sa vrátite k starému spôsobu existencie. Zo skúseností môžem povedať, že väčšina mojich zverencov pri behu ostala, postavy sa im radikálne zmenili, niektorí už prebehli polmaratón, niektorí sa naň pripravujú. S nadváhou problémy nemajú a hlavne môžu jesť čo chcú a koľko chcú. Za všetkých možno reakcia jedného:

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Martin (34): „Behám zhruba pol roka. Keď mi pri prvom stretnutí Miro povedal, že za päť týždňov zabehnem 10 km, tak som sa smial. Pretože okrem toho, že som vyzeral ako tuleň, vytrvalosť som nikdy nemal, beh som neznášal a 10 km som neprešiel nikdy ani pešo. Mirov systém ma však naučil behať a beh mať rád. Nielenže som tú desiatku dal, dnes sa pripravujem na polmaratón, bez behu nemôžem byť a samozrejme, očividne som schudol, pričom som si stravu nestrážil."

Päť a pol dôvodu prečo Päť a pol týždňa:

1. Vaša hlava (podvedomie) si za približne mesiac „romantického tréningu" vytvorí pozitívny kód, že „beh nie je utrpenie, beh je radosť".

SkryťVypnúť reklamu
reklama

2. Kardiovaskulárny systém potrebuje na svoje posilnenie približne mesiac tréningu.

3. Vaša tráviaca sústava sa naučí „pracovať s potravou" pri zvýšenej fyzickej záťaži za 40 dní (využíva  to, čo dostane a nepýta si zbytočne veľa).

4. Vaša aeróbna vytrvalosť sa rozvinie na takú úroveň, že sa budete zotavovať približne za polovičný čas ako na začiatku.

5. Za päť a pol týždňa si hravo zorganizujete deň tak, že Vám nebude chýbať tá necelá hodinka, čo strávite na tréningu alebo pri regenerácii.

5,5. Po päť a pol týždňoch sa náš romantický príbeh nekončí, ale začína. Začína sa Váš krajší  pohľad na seba a na to, čo dokážete.

Aké skúsenosti s behom máte vy? Patríte do kategórie večných začiatočníkov, ktorí „nenávidia beh", alebo ste sa cez tento prah dostali?

Miroslav Čaba

Miroslav Čaba

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som atletický a kondičný tréner a rekreačný bežec.V minulosti som aktívne pretekal na tratiach od 400 do 1 500 m, v nich som vybojoval niekoľko medailí z majstrovstiev Slovenska a Československa. Najlepšie výkony som dosiahol do dvadsiatich dvoch rokov a ešte dnes visia dosť vysoko.Dnes športujem rekreačne a podarilo sa mi prebehnúť viacero maratónov a polmaratónov. V nedávnej minulosti som mal nadváhu 15 kg, tej som sa zbavil za rok bez akejkoľvek diéty a výraznej zmeny stravovacích návykov. Len športom, konkrétne BEHOM a dodržiavaním zásad efektívneho behania. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu